Arena Grønkjær overrakt sjekk på kr 165.000

Publisert av John G Smedsrud den 01.05.23. Oppdatert 01.05.23.
Pengene er et resultat av Lions og Telens Julelotteri hvor hovedformålet de to siste årene har nettopp vært senteret som bygges opp på Grønkjær.

Overrekkelsen skjedde i den nye flotte tømrede storstua som er i ferd med å bli ferdigstilt og som inneholder stor varmestue med kjøkken, teknisk rom hvor man lett kan kobler til utstyr for speaker-funksjon og direkte overføring/'streaming' av konkurranser som foregår på skiskytterarenaen som ligger rett utenfor de store vinduene i storstua, evt. andre typer arrangement. I tillegg møterom, toaletter m.m. Tilgang til bygget og dets fasiliteter både utenfra og innvendig er tilrettelagt for alle, ett «VI-bygg» som betyr fullt ut universal utforming.

Terje Bakka understreket i sin orientering at deres såkalte «VI-begrep» gjennomsyrer alt som bygges på Grønkjær arena og det innebærer at alle brukere, uansett forutsetninger og alder skal kunne bruke samme anlegg til samme tid. Det være seg alle uteanlegg med tilhørende lokaler, fra toaletter, møterom til fellesareal med kjøkken etc. Og det er nettopp denne måten å tenke fellesskap og inkludering på er 100% i tråd Lions ånd og årsaken til at Lions Club Notodden med glede gir sin pengestøtte til det fantastiske anlegget.

Dette er helt i tråd med Lions formål ved at det er gjort tilgjengelig for alle som vil bruke det, sier Lionspresident Tor Sveinung Simones som sammen med de andre frammøtte Lions-medlemmer fikk en flott orientering og omvisning av Terje i Arena Grønkjærs nye 'storstue'.

.